joi, 8 septembrie 2011

David Garrett-Bun printre cei buni

Acest post al meu nu este unul bazat pe litere, ci mai bine spus pe sunete si note....Eu sincer sa fiu de mic am vrut sa invat sa cant la vioara, dar nu am avut ocazia fiindca orasul in care ma aflu nu mi-a oferit posibilitatea sa merg la un curs sa invat, asa ca vreau sa arat ceva care sper sa va starneasca curiozitatea si sa va ofere un subiect de"barfa".
Este vorba de un violonist foarte talentat de origine germana( pe care eu l-am descoperit recent)numit David Bongartz(numele lui adevarat) cunoscut si sub numele de David Garrett. Numele, adica mai bine spus pseudonimul"Garrett" a fost capatat de catre "protagonist"de la numele de familie al mamei sale.
"Neamtul" primeste prima vioara la varsta de 4 ani, iar in scurt timp el devine un"Wunderkind" adica tradus, un copil minune. David a lucrat intens cu anumiti profesori, dintre care amintim de Zakhar Bron, un violonist rus ce traieste in Germania(1990-1991), iar din 1992 acesta devine invatacelul lui Ida Haendel. Talentatul arian obtine de la o varsta foarte frageda(14 ani) un contract cu o casa de discuri numita Deutsche Grammophon. Acesta urmeaza niste studii incepand din anul 1999 la conservatorul din New York City. David asta,  pe langa faptul ca este un om instruit pe tema muzicala clasica, este si un rocker convins, deoarece sustine  concerte si cu orchestra intreaga dar si cu un set de instrumentisti bazati pe muzica rock( percutie, chitara electrica, chitara bas) facand cover-uri dupa melodii destul de cunoscute cum ar fi Smells like a teen spirit de la Nirvana sau Kashmir de la Led Zeppelin. Nu ma lungesc prea mult, si mai spun ca David Garrett este considerat unul dintre cei mai buni violonisti contemporani, iar in toate concertele pe care le tine, el canta la un superb Stradivarius din 1710.( imaginati-va ce minunatie!).Acesta este inregistrat in Cartea Recordurilor, ca fiind unul dintre cei mai rapizi violonisti din lume, deoarece a realizat într-un timp record (de 66 secunde) să cânte la vioară 13 note muzicale pe secundă din opera „Zborul Carabusului” a lui Nikolai Andreievici Rimski-Korsakov.( Stie omu ce stie!)
Vreau sa inchei aceasta postare cu cateva piese interpretate de el :

Claire de Lune :

Salut d'Amour:


Paganini Rhapsody:


Carmen Fantaisie:


Kashmir:


Walk this way:


Smells like a teen spirit:


Master of puppets:


Beethoven's Symphony no.5



Cam atat va arat eu, daca sunteti cu adevarat curiosi va recomand sa cautati si alte lucruri despre el.
Asa ca Tudor Guramulta va saluta si va ureaza numai bine!

Un comentariu: